פורום "קול חי": "אם השאננות תמשיך – נגיע לימים קשים"

אוריאל לנדאו No Comments on פורום "קול חי": "אם השאננות תמשיך – נגיע לימים קשים"

בכירי הפוליטיקאים הגיעו לפורום קול חי – מרתון שידורים מיוחד לקראת הבחירות: בנימים נתניהו, אריה דרעי, יולי אדלשטיין, יעקב אשר, ישראל אייכלר, יעקב אביטן ועוד | הכותרו הגדולות מהפורום המרתק

22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה נתניהו בראיון מיוחד לאבי מימרן בפורום קול חי

החלטת בג"ץ היא שגויה, אבל זה לא ישנה. יש בכל מקרה הגבלות של התקהלויות. סכנת כניסת המוטציה קיימת, אבל היא לא גבוהה. החיסונים שהבאתי, גם מפייזר וגם ממודרנה, יעזרו לכל המוטציות. לא יהיה סגרים נוספים, כי סגר אתה עושה כדי למנוע תחלואה קשה. ובגלל החיסונים, לא יהיה את זה. 95% אחוז מהתחלואה הקשה מגיעה מאלו שהתחסנו. אנחנו חוזרים לחייך. אלא אם כן, תהיה מוטציה נוספת בהפתעה. מקדם ההדבקה יורד והמגיפה מתחילה לחסל את עצמה. עדיין צריך להקפיד על מסיכות.

אני רוצה להעביר את פסקת ההתגברות, אבל אין לנו 61, אנחנו קרובים לזה. בכל הארץ אני מדבר, שבסיעתא דשמיא תהיה לנו משילות. הפעם עם הליכוד ועם ש"ס ועם יהדות התורה ועם סמוטריץ' נצליח. אמרתי כבר, הפעם לא תהיה לנו ממשלת רוטציה, בלי לפיד וליברמן, בלי הורביץ ומיכאלי. דעותיהם ידועות.

צריך לשמור על הסטטוס קוו בנושא הגיור. הבאתי הסכמים שמוסכמים על כולם. על הרב עובדיה ועל הרב דרוקמן. בלי הליכוד והמפלגות החרדיות, זה לא יקרה. אבל חשוב שהציונות הדתית תעבור את אחוז החסימה, הם קרובים לשם. אם התכוונתם להצביע למפלגות חרדיות, זה בסדר, אבל אם חשבתם להישאר בבית, תצביעו ט'.

חתמתי על הצהרה משותפת עם החרדים, שאנחנו נאמנים אחד לשני. וחובה שהציונות הדתית תעבור, בלי הארבע מנדטים האלו, זה אסון. אני נתתי להם מקום אצלנו.

יש לנו שותפות טבעית עם החרדים, אני קורא כל שבוע את פרשת השבוע. סבי היה רב חשוב. והעוינות של ליברמן, והדברים הארסיים נגד הציבור החרדי, שרבניו קראו לשמור על ההנחיות, בזמן שאצל החילוניים היה הפרות, זה לא מפריע לנו. אני יכול להיעלם לירח. אני קורא לכל המאזינים, תצאו להצביע ולהתחסן.

שמעתי את דרעי אומר שיש שאננות. אתם רוצים ממשלת רוטציה של בנט ולפיד עם ליברמן? זה אסון מבחינה לאומית".

 

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי למימרן בפורום קול חי

יש שאננות, עם הקורונה והקניות. אני זוכר את גדולי התורה שהיו מסתובבים וסוגרים גמרות, כדי לצאת להצביע. אנחנו שומעים את לפיד וליברמן, ומבינים מה יקרה אם הם יעלו.

פעם שעברה גיליתי שליברמן וגנץ ילכו עם המשותפת, וזה כמעט קרה. גם הפעם, בנט וסער לא ימליצו על נתניהו. קודם יוציאו אותו ואותנו מהקואליציה, ואז יקימו ממשלת שמאל. ואם חלילה וחס זה יקרה, עולם התורה יחלש, ולא תהיה פה מדינה יהודית.

דרעי: "גם בביטחון אנחנו מתייעצים עם הרבנים"
הדאגה שלנו זה לחינוך ולמסורת. שימשתי באופן אישי את הרבנים הספרדים והליטאים והם לימדו אותי לא להתלהם ולא להראות מה אנחנו יודעים. הולכים להתייעץ עם הרבנים, גם בדיני נפשות של ביטחון. יצרנו קשר מחודש עם קהילת חב"ד, לאחר שנים של נתק. אני שמח, כי הדרך שלנו ושלהם היא אותו דבר.

דרעי: "אני יכול ללכת עם לפיד וכולם ישבחו אותי"
בחרנו את נתניהו, לא כי אין לנו איתם וויכוחים, אלא כי הוא השותף הכי טוב. הרי אם אני אגיד לך שאני הולך עם לפיד, כולם ישבחו אותנו. בנט עושה קמפיין של הטעייה, ש"הוא" ו"הוא". לנו יש קמפיין של הרבנים.

אצלנו אין מיוחסים, כולם שווים. כל זמן שאני יודע שצריכים אותי, אני נשאר. ביום שישחררו אותי אני אחגוג. הקורונה הייתה לי השנה הכי קשה. למשל אומן, אני עוזר לציון לא בגלל המצביעים, אלא כי אני חסיד ברסלב. אני גאלתי את הקבר של הרבי.

דרעי: "הקנאה העבירה את ליברמן מהעולם"
מה שקרה לליברמן, זה דברי חז"ל: "הקנאה והתאווה מעבירה מן העולם". יש לו חמישה מנדטים ברזל. אבל הרשויות שלו בערים, משתפות איתנו פעולה. אני רוצה את משרד הפנים, ועוד תפקידים. המשימה עכשיו היא, להסביר לכולם את הסכנה.
פעם היו צריכים ללכת ברגל, היום לכולם יש טלפון עם אנשי קשר. צריך לפעול למדינה יהודית. מרצ מאיימים עלינו, נראה אותם עוברים את אחוז החסימה. אני במשרד הפנים זה שמחזיק את כל הרשויות. בלי זה לא יהיה כסף, כלום.

דרעי: ראיתם איך גדול הדור נשיא המועצת חכם שלום הכהן בכה אתמול בבכי קורע לב?
יו״ר ש״ס השר דרעי למימרן במהדורה המרכזית באולפן ׳קול חי׳ – ״לא מבין איך אפשר להישאר אדישים ושאננים? ראיתם איך גדול הדור נשיא המועצת חכם שלום הכהן בכה אתמול בבכי קורע לב? יש סכנה נוראה אם לפיד, ליברמן ושות' יביאו 61. מי ששמע את הבכי של חכם שלום כהן שהתבטא: ״מה השאננות הזו״ לא מסוגל להישאר בבית״.

דרעי: אם לא יתעוררו נגיע לימים קשים
אבי מימרן לשר דרעי ב׳קול חי׳ – ״אני מבין למה הציבור אדיש, כי הם רואים שהכל עובד נכון ומדויק אצלכם, אין פילוגים, אין מחלוקות, כל הרבנים חזרו הביתה, אין תדרוכים בש״ס, אתם משדרים עשייה ופעילות״. השר דרעי: ״אתה צודק שזה המצב אצלנו אבל אם לא יתעוררו נגיע לימים קשים״.

דרעי: יש מהפכה אדירה אצל האברכים שלנו
עוד מיו״ר ש״ס השר דרעי למימרן ב׳קול חי׳ – ״קיימתי היום ישיבות בריכוזים החרדים, התרגשתי לראות את עולם התורה שלנו איך הוא מתפתח, באיזה גאווה ספרדית חרדית אנחנו נמצאים. יש מהפכה אדירה אצל האברכים שלנו, הקמנו איגוד אברכים וקבוצות של אלפי אברכים. המזרח של עולם התורה הספרדי נמצא בפריחה אדירה״.

 

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני לגדסי ורבינא: "לפיד רצה לחסל אותנו"

המצב יותר קשה לציבור החרדי, יותר מכל פעם. יש החלטות של בג"ץ, שפוגעות בנו. אנחנו צריכים להעביר את חוק הגיור ואת חוק הגיוס. יש פגיעה בעולם התורה וביהדות. יש פגיעה במערכת החינוך. אחרי לפיד, ראיתי מה רצו לעשות לנו, לחסל אותנו.

גפני: "בשונה מפעם, א"א לעשות כינוסים גדולים"
אין לי תשובה למה אין לנו כינוסים גדולים. במקומות שהם לא בני ברק או ירושלים, בשונה מפעם, אי אפשר לעשות כינוסים גדולים. אנחנו כן נוסעים במיניבוס בכל הארץ.

גפני: "מרן הבטיח לכל המצביעים גן עדן"
שאלתי את סמוטריץ' למה אנחנו מקבלים פחות כסף מהציונות הדתית. הוא טוען על שיחה של הרב ש"ך זצ"ל, שלא הייתה ולא נבראה. הייתי אצל מרן הרב קניבסקי, והבטיח שמי שיצביע לנו, יהיה לו גן עדן.

גפני: "א"א להצביע למפלגה שבעד גיוס בנות"
יש מן אווירה, שלא להצביע לנו. עשינו פעולות בשקט, בהוראת הרבנים, כדי שלא יסגרו את עולם הישיבות. דרשתי בתקשורת שיבקשו סליחה מהרב קניבסקי. איך חרדי יכול להצביע למפלגה, שיש נציגה שאומרת שצריך לגייס בנות.

גפני: "יש פגיעה בעולם התורה"
הייתי מטעם יהדות התורה בוועדת הכספים. מנעתי את סגירת 'רשף הטכנולוגיה', אין לנו שם מצביעים, ובכל זאת פעלתי. הבעיה שלנו זו ההסברה. יש קבוצה שדואגת להשחיר אותנו. הרי הציבור המסורתי תומך בנו. עם הקורונה היה קל להשחיר אותנו.

 

שר הבריאות יולי אדלשטיין לקאהן בפורום קול חי

יש תחושה של יציאה לחירות, לפני חג הפסח. בתור שר הבריאות הייתי רואה את הנתונים, ונכנס לדיכאון. עכשיו, כבר עשרה ימים יש ירידה של התחלואה. עדיין הנגיף רודף אותנו, אבל בעז"ה המצב משתפר. האמירה של נתניהו ש"הקורונה מאחורינו" נכונה, אנחנו יוצאים משם.

אדלשטיין: "אני בהחלט רוצה שוב את משרד הבריאות"

אני לא רוצה לדבר איתך כאילו ניצחנו, שלא יהיה עין הרע. אבל אני מדבר איתך כל הזמן על חיסונים וקורונה, כי כולם אומרים שעשיתי ויש עוד דברים שאני אעשה במשרד הבריאות. ואני בהחלט רוצה את התפקיד הזה בממשלה הבא

אדלשטיין: "ליברמן חצה כל גבול"

ליברמן חצה כל קו וגבול. אבל אני שמח שלפחות זה לא תופס כותרות כמו פעם. צריך להוקיע את זה וללכת הלאה. פשוט להתעלם ממנו.

אדלשטיין: "הפעם בלי נתניהו יהיה רע"

בכנס בחירות, קם חבר ליכוד, ואמר שגם בזמן בגין, ידעו שאם נפסיד, נשב באופוזיציה ויהיה טוב. עכשיו, בלי נתניהו, המצב יהיה רע. כל שאר הפוליטיקאים חברים שלי, אבל לא הם יכולים להנהיג את המדינה.

אדלשטיין: "מה שאני צריך נתניהו מסדר"

אני מתפלל שנתניהו יהיה ראש הממשלה הבא. בתקופות שונות, אם לא הייתי שומע ליד הבית שלי קולות של הפגנות, הייתי חושב שקרה משהו. היום אנחנו נמצאים במצב טוב. היה לנו אנשים בממשלה שרצו למנוע מאיתנו את החיסונים. כשמשגעים לי את השכל, אני מרים לנתניהו טלפון, והוא מסדר מיד הכול. וגם בכלכלה אנחנו מרימים את ישראל.

אדלשטיין: "השת"פ של הרבנים עזר לנו"

לא עושה השוואות בין היחס לציבור החרדי במשרד, כשאני הייתי לבין שליצמן היה. כשנכנסתי לתפקיד, אז היה לי קל ללכת לערוץ 12 ו-13, ולהגיע למיליונים. אבל ידעתי שאני רוצה להגיע לכל המגזרים. ולכן הלכתי ביחד עם הרופאים לרבנים. בלי השיתוף פעולה שלכם, לא היינו מגיעים לתוצאות הטובות האלו.

אדלשטיין: "בג"ץ כבר התנצלו בפני פעם"

מה שהיה לי עם בג"ץ בתור יו"ר הכנסת, זה דוגמה לחוסר דמוקרטיה. הם בהמשך הגיעו להתנצל בפני.

אדלשטיין: "פסיקת בג"ץ היא חסרת אחריות"

הפסיקה של בג"ץ היא חסרת אחריות. הם מתערבים לנו בבחירות. אני שמח שגדולי הדור משתפים פעולה איתנו. הרופאים הגיעו להסביר להם. והם פסקו שלפי ההלכה צריך לשמור על ההנחיות. וחשבנו שגם עכשיו, יסבירו לבג"ץ את הנתונים והם יסכימו איתנו. הם פסקו בחוסר אחריות.

 

 

ח"כ יעקב אשר לבלום וריבלין בפורום קול חי

אנחנו אחרי ארבע מערכות בחירות ויש לנו חובות, ולכן אין כל כך פעילות. בנוסף, בפעילות קמפיין צריך לפלח מצביעים, ואת זה כבר יש לנו מהקמפיין הקודם. צריך רק לשכנע עכשיו.
בדיעבד קל לתת ביקורות על הקמפיין, אבל אנחנו הח"כים לא מעורבים בזה. ולמה אנחנו צריכים לשכנע אנשים להצביע, אחרי מה שקרה בקורונה. תראו את ההסתה נגדנו. מכים אותנו. והבחירות גורליות, כי כבר שנתיים לא חוקקנו. חובה לחוקק את חוק הגיוס והגיור.

אשר: "יש הבדלים בינינו לבין סמוטריץ' וש"ס"
ההצבעה זה דבר ערכי. שהחילונים יראו האם נפגענו בגלל הקורונה, ואחוזי ההצבעה ירדו. ולכן אנחנו לא בגישה לעזור לסמוטריץ'. אם הילדים שלי ילמדו באותם מקומות שלו, אז הייתי בוחר סמוטריץ'. אבל אני חרדי.
אין שום התקפה נגד אריה דרעי. אבל יש בינינו הבדלים. ומה יהיה אחרי הבחירות? זו ספקולציה. אני לא יודע מה יהיה אחרי הבחירות.

אשר: "ליברמן עשה דבר מגעיל, להתיר את דמנו"
הבחירות גורליות, כי אחרי הקורונה ירצו לקצץ. הדבר הראשון שיקצצו, זה אצל החרדים. אלא אם כן נהיה חזקים. מה שליברמן עשה זה דבר מגעיל. בגלל השנאה והרצון שלו להעיף את נתניהו, הוא תוקף ומתיר את דמנו. הוא הפך אותנו לעלוקות. אני לא מכיר מסמך שלנו איתו.
ליברמן הוא שקר. ברגע שהוא יצטרך אותנו בשביל כסף, הוא יישב איתנו. הוא הולך לרוסים תמימים, ומסביר להם שאין כסף בגלל החרדים. נתניהו הוא הגון, אבל אחרי הבחירות נחליט על מי נמליץ.

 

ח"כ ישראל אייכלר לרבינא וגדסי בפורום קול חי

תמיד הייתה הסתה כנגד המפלגות החרדיות. היה איש שגר במושב, והצביע ג', והעיפו אותו משם והוא עבר לבני ברק. היום יש לו מאות צאצאים חרדים.
אנחנו לא שליטים בכנסת. בסך הכול רוצים לחיות תחת שלטון לא חרדי, ושיתנו לנו לחיות באורח חיינו. מודה לה' שלמרות שבעים שנות חילוניות אנחנו פה. הרי בסגרים שהיו בתי כנסת סגרו, ומספרות לכלבים פתחו.

אייכלר: "ההשקפה של סמוטריץ' הפוכה משלנו"
אני מכיר את סמוטריץ', והוא מאמין בציונות שזו הגאולה, בדיוק הפוך מהחרדים שחושבים שזה הגלות. א"א להצביע להם, כי אם כן, תשלחו את הבנים לישיבות הסדר ולצבא.

אייכלר: "המשטרה כתבה שבקריאת המגילה שותים ומשתכרים"
אני לא רוצה להשכיח את שושן פורים, כדי שתזכרו למה צריך להצביע לנו. חשפתי מסמך שמשטרת ישראל כותבת שבקריאת המגילה שותים ומשתכרים.
היה לנו שנה קשה, אבל בכל הפניות טיפלנו. בנושא הדיור הציבור החרדי הכי נפגע. וגם בעסקים הפרטיים, החילוניים קיבלו מענקים וחל"ת, והאברכים נהיו רק יותר עניים.

אייכלר: "כמו בנט וסער, גם גפני יכול להיות רוה"מ"
לא אפשרנו סגרים שכונתיים. ואחרי זה תקפו אותנו, למה עזרנו לאנשים לבוא ללוויות ולחתונות. תוקפים אותנו במגזר למה לא עשינו כלום. תלכו ותראו מה ליברמן אומר עלינו, ותבינו מה עשינו.
אנחנו הולכים עם נתניהו, כי אין אלטרנטיבה אחרת. סער ובנט עם כמה מנדטים רוצים להיות ראשי ממשלה, שגפני כבר יהיה וזהו!.

 

השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן לבלום וריבלין בפורום קול חי

חודש לפני שמרן נפטר, הוא מינה אותי להיות חבר מועצת עיר באשקלון. בקורונה התקשר אלי דרעי, ואמר לי: "תהיה שר הדתות", ובסוף מוניתי, ע"י המועצת. קוסם לי לחזור לעולם הרבנות, אבל מה שהרבנים יגידו. יש עדיין נושאים רבים לטפל בהם.

השר אביטן: "בג"ץ עולה עם דחפור על הרבנות"
לאחר הבג"ץ האחרון של הגיור, הרבה הבינו למה חשוב להצביע ליהדות החרדית. הרפורמים פועלים ממש כמו מיסיון. מתווה הכותל עומד לעלות בבג"ץ. ואני מקווה שנצליח להקים ממשלה, כי אחרת הכותל יחולק לשלושה חלקים. בג"ץ עולה עם דחפור על הרבנות.

 

יהודה אבידן, אלחנן גרוסבוים, ויוסי דייטש לקאהן ושווניגר בפורום קול חי

קאהן: הנטישה של יהדות התורה, זו לא בעיה. זה אנשים שבמקרה הגיעו לשם פעם שעברה.

דייטש: כל פעם אומרים לנו שיש זליגת קולות. אין לנו קמפיין 'גוואלעד'. ברור שיש הפעם לאנשים תסכול. הם זוכרים רק את הדברים הרעים. חסידי ברסלב היו עצבניים אז, ועכשיו הם יותר רגועים. כולם עצבניים עכשיו על שושן פורים. תראו את ליברמן, שהיה יקיר העדה החרדית. כולם יצביעו לנו, אין כמו להישאר בבית המפלגתי. פרוש אף פעם לא התחייב למשהו שהרבנים לא הסכימו לו. אנחנו מביאים משאר המקומות אלפי קולות.

אבידן: הציבור כבר מתעורר להצביע. פעם שעברה קוששתם קולות מהציונות הדתית, ועכשיו הם בורחים לך בריבית. יש אווירה של נטישה מיהדות התורה.

גרוסבוים: תמיד יש אדישות, והפעם יש לנו אנשים שמנסים לנגוס בנו. אנחנו פונים לכל המגזרים. א"א להתעלם מליברמן האנטישמי. ואנחנו עושים קמפיין להביא קולות ממקומות אחרים.

שווינגר: אני לא מפחד מסמוטריץ', הרבנים הורו להצביע למפלגות החרדיות. אבל תראו את פרוש, שמנסה לקושש קולות מנוער הגבעות, ומתחייב לכל מיני דברים.

 



0 תגובות